Ny skandaløs styring: Rygpatienter flyttes administrativt
Kommentar

Finn Rudaizky (DF)
Medlem af Region Hovedstaden
Sundhedsudvalget
DEBAT: "Når jeg idag tirsdag den 28/8 møder til Sundhedsudvalgets møde i Region Hovedstaden, vil jeg ifølge en avis blive orienteret om flytning af 1400 rygpatienter fra Hillerød til Glostrup. Kun tre dage før flytningen effektueres! Demokratiet i Region Hovedstaden har det rigtig dårligt," skriver Finn Rudaizky (DF), medlem af Region Hovedstaden i debatindlæg.
Når jeg idag tirsdag den 28/8 møder til Sundhedsudvalgets møde i Region Hovedstaden, læste jeg i avisen igår, at jeg vil blive orienteret “om flytning af rygpatienter fra Hillerød til Glostrup - kun tre dage før flytningen effektueres”. Det drejer sig om årligt 1400 akutte rygpatienter.
En sådan beslutning bør høre hjemme i hospitalsplanen og ikke blot besluttes administrativt, mener vi i Dansk Folkeparti.
Blandt fagfolk udtrykkes der stor skepsis ved fordelene ved at flytte behandlingen.
Var Regionsformand Sophie Hæstorp Andersen (S) heller ikke involveret/informeret i den beslutning ? Demokratiet i Region Hovedstaden har det rigtig dårligt.