Skip to main content

Sundhedspolitisk Tidsskrift

Jannik Falhof arbejder på sit andet album, der lige som det første skal bestå af melodiøse sange skrevet på guitaren derhjemme. Foto: Jesper Balleby

Praktiserende læge i Grenå brygger på sit andet musikalbum

KULTUR-TEMPERATUR. Jannik Falhof favner sit fag som praktiserende læge i Grenå og er god til det. På den musikalske front ser han sig selv mere som en amatør og et ubeskrevet blad. At skrive sange fungerer som et åndehul i hverdagen for ham, og at indspille sangene er flødeskummet på kagen.  

Hvilken god kulturoplevelse har du senest haft?

”Jeg har senest været til Andreas Odbjergs koncert på Store Vega i weekenden. Han er meget populær lige nu og en skidegod sangskriver. Man mærkede en stor kærlighed fra publikum, der var meget varieret også aldersmæssigt.”                    

KULTUR-TEMPERATUR

Sundhedspolitisk Tidsskrifts søstersite Sundhedskultur udspørger fremover centrale sundhedsfolk om deres oplevelser med kultur. 

Hvilken bog/film/musik kan du anbefale til familie og venner?

”Det må være romanen ’Lykke-Per’ af Henrik Pontoppidan. Det er en jo en historie om civilisationens og industrialiseringens begyndelse, og så er det også en spændende personskildring af en ung mand med ild i røven.  Den anbefaler jeg ofte, det samme gælder for Dostojevskijs romanværker.”

Hvilken bog/film/podcast vil du anbefale til kolleger, fordi den er relevant for sundhedsområdet?

”Vi er i gang med en BBC-serie, der hedder ’This Is Going To Hurt’, som følger en læge på et engelsk hospital.  Den er sjov, men også næsten pinagtig at se som sundhedsfaglig, for jeg kan genkende mange af situationerne, han står i, og meget af adfærden skildret i serien har jeg selv set og oplevet i min egen tid i sundhedsvæsnet.”

Har du selv forsøgt dig udi det kunstneriske?

”Jeg brygger på mit andet album, der lige som det første skal bestå af melodiøse sange skrevet på guitaren derhjemme. At indspille mit første album var en stor oplevelse, og jeg skulle tage mod til mig, før jeg kunne rette henvendelse til de professionelle musikere, der hjalp mig med at indspille albummet. Som læge favner jeg mit fag og er god til det. På den musikalske front er jeg en amatør og et ubeskrevet blad. Jeg bruger det at skrive sange som et åndehul i hverdagen, og at have muligheden for at gå linen ud og indspille sangene er som flødeskum på kagen. Jeg har sangene og teksterne klar til et nyt album, men det er en lang proces derfra til det færdige produkt.”

Lyt til sange fra Jannik Falhofs første album via dette link: thedreams

 

 

Jannik Falhof, 56

  • Praktiserende læge i Lægefællesskabet i Grenå siden 2016
  • Også lægefaglig konsulent hos KiAP (Kvalitet i Almen Praksis)
  • Tidligere praktiserende læge i Aarhus
  • Uddannet læge i 1996

 

 

kultur, kulturtemperatur

Del artikler